jak zvýšit prodej záhlaví.jpg
 
Pro nezávaznou schůzku
GZP.jpg

   Nákupní tečka.

pes.jpg

Každý, kdo má doma psího mazlíčka ví, že kromě pravidelného venčení, hraní si a jiné zábavy, je důležitou součástí péče kvalitní krmivo. Slovy odborníka, aby byla strava vyvážená a živiny, vitamíny a minerály byly dodávány v optimálním množství. A samozřejmě, aby cena byla přiměřená a jedna miska nestála víc než večírek v Baru co neexistuje.
Problém s výběrem krmiva jsem vyřešil před pár lety, kdy jsem strávil několik dnů na netu a vybral granule a konzervy dle zásad psí zdravé výživy. S vysokou dávkou masa a nízkou dávkou obilnin, protože máme doma psa a ne králíka. Pes je od té doby spokojený, zmizely občasné alergie a ušní problémy a tak není důvod na jeho stravě cokoli měnit. Již několik let nakupuji ve stejném e-shopu  u společnosti, která má prodejny ve větších městech a obvykle nákup vyzvednu osobně. Nejinak tomu bylo při posledním nákupu. 

Objednávka na internetu proběhla rychle a dříve zadané údaje zjednodušily dokončení. Stačilo pár dní počkat a objednávka byla připravena k vyzvednutí. 
Při příjezdu k prodejně bylo parkoviště docela zaplněno, což jsem bral jako známku, že obchod jde skvěle a o zákazníky není nouze. Po příchodu do prodejny jsem se podíval co mají nového a postižen profesní úchylkou, pečlivě prozkoumal rozmístění zboží, cenovou politiku a chování personálu. Kromě několika drobností, byl dojem víc než dobrý. Nastavení cenové úrovně ve vstupu, správně vystavená akce a každý zaměstnanec, kterého jsem potkal pozdravil a zajímal se, co potřebuji. Rychle jsem si prohlédl vystavené zboží a zamířil k pokladně. Stačilo vystát krátkou frontu, nahlásit číslo objednávky z potvrzovací sms a milá pokladní mě zkasírovala, než bys řekl švec. Hezky se usmála a za umělecký dojem by zasloužila 10 bodů. 

Na výdeji zboží zkontroloval skladník účtenku a po chvilce přinesl 12 konzerv. Ovšem ouha, obvykle jsou konzervy zabaleny v celofánu po šesti a není problém je odnést. Tentokrát bylo šest z nich volně ložených. Chvíli jsem se nešťastně díval na volné konzervy, protože bylo jasné, že takhle je do auta nedostanu. Pak jsem pána požádal, jestli bych nemohl dostat i druhou šestici zabalenou. Než stačil odpovědět, vstoupil do našeho hovoru kolega, který až dosud rovnal zboží do regálu. "Já, kdybych byl zákazník, tak bych si určitě vzal na takový nákup pořádnou tašku!" pronesl s důrazem a zdviženým obočím. Kousl jsem se do jazyka a spolkl, že já kdybych byl obsluha, tak bych pravděpodobně nepoučoval zákazníky, co a jak měli udělat. Raději bych se snažil najít vyřešení problému. A že jsem na place strávil let a vím, že zákazníci nejsou vždy příjemní a milí. Ale než jsem se dostal ke slovu, přinášel skladník igelitku, konzervy mi do ní pomohl naskládat a s úsměvem se rozloučil.

A proč to vlastně píši? Tentokrát vlastně o nic nešlo. Přesto jsem měl ještě v autě zbytečně divný pocit a přemýšlel, jestli nemůžu příště stejné zboží koupit někde jinde. Můžu, ale stejně budu ještě věrný.

Jak se říká, první a poslední dojem jsou nejdůležitější. Je škoda, když se celý tým snaží, poskytne zákazníkovi maximální péči a potom na konci jeden člověk celé úsilí tak trochu zhatí. Kolik úsilí, času a peněz věnujete tomu, aby zákazník nakoupil právě u vás a potom si tento odnese kromě zboží i zbytečně nepříjemný pocit. Je dobré pravidelně kontrolovat celý prodejní řetěz a zabránit, aby kterýkoli článek vyvolával v zákazníkovi negativní pocity.
Nikdy nedovolte, aby se vaši zaměstnanci chovali k zákazníkům nevhodně! Zbytečně můžete o některé z nich přijít. Profesionál umí i komplikované situace vyřešit s úsměvem a bez ztráty desítky.


Dalibor Daneš


 

Copyright © 2009 - 2018  Ing. Dalibor Daneš
SEO webu sledují SEO nástroje.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one