jak zvýšit prodej záhlaví.jpg
 
Pro nezávaznou schůzku
GZP.jpg

  Jak získat nové zákazníky


Jak můžeme zvýšit prodej? Téměř hamletovská otázka, kterou si každý den klade mnoho obchodních ředitelů, manažerů prodeje, obchodníků i prodejců. A také existuje mnoho odpovědí, jak zajistit prodejní růst.

Ve zkratce by se dalo říci, že je možné realizovat tři základní postupy zvýšení prodeje:

1. Zvýšení počtu nových zákazníků
2. Zvýšení objemu nákupů na zákazníka
3. Zvýšení počtu nákupů za období




1. Zvýšení počtu nových zákazníků.

 
  • Určitě každého napadne - Reklama a marketing. Asi nejčastěji používané nástroje pro rychlé navýšení prodeje. V krátkém čase můžete oslovit velký počet potencionálních zákazníků. Do této kategorie patří mimo klasiku jako reklama v rádiu, televizi a letáky i zajímavé soutěže pro zákazníky, vytvoření databáze zákazníků a následný direct marketing,  oslovení zákazníků po telefonu. Nebo PPC reklama, virální videa či kvalitní SEO pro web. Je důležité reklamu správně zacílit. Vědět, které jsou Vaše zákaznické skupiny s největším potenciálem, soustředit se na ně a hlavně zaujmout je.
     
  • Zajímavá, ale velmi náročná je expanze do nových oblastí. Ať je to expanze do nového kraje, či rozšíření prodeje do zahraničí. Vyžaduje, aby Váš podnikatelský model dobře fungoval a všechny části byly standardizované. Je třeba mít důkladnou znalost nového prostředí, vybrat kvalitní zaměstnace kteří budou akceptovat a prosazovat Vaši firemní kulturu. Je možné, že budete muset modifikovat své produkty, aby vyhověly podmínkám pro nové trhy. A také potřebujete dostatečné zdroje, neboť návratnost investic je obvykle pomalejší.
     
  • Zvažte, zda by nebylo možné rozšíření prodeje novým zákaznickým skupinám. Pokud na nabízíte své služby pouze firemním zákazníkům, nebyly by zajímavé i pro běžné spotřebitele, nebo naopak? Ovšem bude třeba přizpůsobit způsob prodeje i marketing a reklamu nové cílové skupině.
     
  •  Nebojte se motivovat obchodní zástupce k získávání nových zákazníků. I pro ně je to těžší, než obchodovat se stávajícími klienty. Aby přesvědčili nového zákazníka, musí vyvinout větší úsilí. Když si spočítáte roční  výnos na nového zákazníka, jistě najdete prostor pro motivaci prodejců.
     
  • Naučte své obchodníky získávat doporučení. Pokud budou kontaktovat nového zákazníka a zároveń uvedou kde kontakt získali, je snadnější překonat námitky a obchod je mnohem pravděpodobnější. Své zákazníky,  kteří poskytli kvalitní doporučení, můžete přiměřeně odměnit. Třeba mají ještě nějaké další doporučení v zásobě.
     
  • Kontaktujte zákazníky, kteří dlouho nenakoupili. Možná se právě chystají nakoupit váš produkt nebo službu. Byla by škoda, kdyby se obrátili na konkurenci.
     
  • Reference - velmi cenný argument pro přesvědčení nových zákazníků. Každý dobrý obchodní zástupce ví, že reference od spokojeného zákazníka je k nezaplacení. Reference pomohou překonat nedůvěru a obavy, které obvykle provází první nákup od nového dodavatele. Zákazníci, získaní s pomocí referencí jsou loajálnější, nakupují častěji a obvykle utratí více než jinak získaní klienti. Vytvořte systém na sběr referencí od stávajících zákazníků.
     
  • Z dlouhodobého hlediska je významné také budování vztahů pomocí public relation. Vaše dobré jméno pozitivně ovlivní vnímání značky i produktů a tím pomůže k získání nových zákazníků.
     
  • Je také důležité udržet stávající zákazníky. Obvykle je získání nového zákazníka podstatně dražší, než udržení stávajícího. Pro udržení dobrých dodavatelsko-odběratelských vztahů musíte být se svými zákazníky pravidelně v kontaktu. Vaši zákazníci určitě ocení věrnostní program, který jim dá důvody, proč nakupovat právě u Vás.
     
  • Zkontrolujte, zda máte správně nastaveny ceny, výběr produktů, dostupnost,... Pokud má produkt sezónost i období ve kterém zvýšite svoji aktivitu. Nechcete přece nespokejené zákazníky s jedním nákupem. Cílem je, aby se z nových zákazníků stali Vaši věrní zákazníci.


Jaké jsou Vaše zkušenosti se získáváním nových zákazníků?

Dalibor Daneš

 

Copyright © 2009 - 2018  Ing. Dalibor Daneš
SEO webu sledují SEO nástroje.cz
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one